Basware lyhyesti

Basware on maailman suurimman avoimen yritysverkoston ja johtavien hankinnasta maksuun- ja verkkolasku-ratkaisujen tarjoaja.

Maailman johtava hankinnasta maksuun -ratkaisujen tarjoaja

1 400 ammattilaistamme 14 maassa auttavat asiakkaitamme yksinkertaistamaan toimintatapojaan ja käyttämään varojaan viisaammin. Jo yli 2 500 yritystä on valinnut Baswaren ratkaisut parantaakseen laskutusprosessien tehokuutta, kassavirtojen läpinäkyvyyttä ja kustannusten hallintaa.

Cloud-tuotot 63 % liikevaihdosta

Baswaren liikevaihto oli 141 miljoonaa euroa vuonna 2018 (149 miljoonaa euroa vuonna 2017). Cloud-liikevaihdon osuus kokonaisliikevaihdosta oli 63 %. Cloud-liikevaihto kasvoi 11 % edellisvuoteen verrattuna. Muu kuin cloud-liikevaihto laski odotusten mukaisesti asiakkaiden siirtyessä pilvipohjaisiin ratkaisuihin.

Cloud-tilauskertymä 21,5 miljoonaa euroa

Vuonna 2018 Baswaren vuotuisten jatkuvien cloud-tuottojen bruttotilauskertymä oli 21,5 miljoonaa euroa, kasvaen 20 % edellisvuoteen verrattuna. Tyypillisesti noin 25 % vuotuisten jatkuvien tuottojen tilauskertymästä muuttuu liikevaihdoksi ensimmäisenä vuonna, noin 50-60 % toisena ja loput myöhemmin.

Suuri markkinapotentiaali

Nykyinen vuosittainen kulutus hankinnasta maksuun -markkinalla on arvioitu olevan maailmanlaajuisesti 5 miljardia euroa. Koska jokainen organisaatio maailmassa voi hyötyä Baswaren ratkaisuista, markkinapotentiaalin arvioidaan olevan 15 miljardia euroa vuosittain. Johtavana hankinnasta maksuun -ratkaisujen tarjoajana, Basware on hyvässä asemassa hyödyntääkseen markkinapotentiaalin.