Yritysvastuu

Basware on sitoutunut vastuulliseen ja kestävään liiketoimintaan, auttamaan asiakkaitaan siirtymään kohti paperittomuutta ja edistämään työntekijöidensä hyvinvointia.

Digitaalisilla ratkaisuillaan ja palveluillaan Basware tarjoaa asiakkailleen ympäristöhyötyjä automatisoimalla pilvipohjaisen ohjelmiston avulla talousprosesseja ja vähentämällä näin paperin käyttöä sekä riippuvuutta erillisistä, yrityskohtaisista tietokeskuksista. Lisäksi Baswaren automaattiset laskutusprosessit vähentävät ostoreskontrahenkilöstön työmatkoihin ja tietojenkäsittelyyn liittyviä päästöjä. Arvioidemme mukaan vanhojen paperilaskuprosessien korvaaminen Baswaren automaattisilla verkkolaskuratkaisuilla vähentää laskukohtaisia hiilidioksidipäästöjä noin 40 prosenttia.

Baswaren ympäristövastuu on kiinteä osa yrityksen strategiaa ja liiketoimintaa. Ympäristöpolitiikassaan Basware on asettanut tavoitteita, joilla pyritään lisäämään ympäristötietoisuutta ja pienentämään hiilijalanjälkeä. Kasvihuonekaasupäästömme lasketaan vuosittain ja raportoidaan CDP:lle. Basware keskittyy vähentämään energiankulutusta toimipisteissään ja työmatkustamisesta aiheutuvia päästöjä.

Basware noudattaa useita paikallisia ja kansainvälisiä standardeja, lakeja ja menettelytapoja, joilla taataan ihmisoikeuksien ja työntekijöiden oikeuksien kunnioittaminen. Tuemme henkilöstön monimuotoisuutta ja olemme sitoutuneet tarjoamaan kunnioittavan työyhteisön ja tasavertaiset mahdollisuudet kaikille. Baswaren arvot ja eettiset toimintaohjeet (Code of Conduct) ovat vastuullisen liiketoiminnan perusta. Baswaren henkilöstöstä 99 prosenttia oli suorittanut Baswaren eettisten toimintaohjeiden koulutuksen vuoden 2018 loppuun mennessä.

Basware on sitoutunut edistämään henkilöstönsä hyvinvointia. Vuoden 2018 henkilöstökyselyn mukaan 72 prosenttia Baswaren työntekijöistä ympäri maailmaa suosittelisi Baswarea erinomaisena työpaikkana. Molemmat Baswaren Yhdysvaltain-toimipisteet saivat ”Best place to work” ‑palkinnon jo toisena vuonna peräkkäin, mikä osoittaa, että etumme, menettelytapamme ja käytäntömme mahdollistavat tuloksekkaan ja ystävällisen työympäristön luomisen. Basware kannustaa henkilöstöä vapaaehtoistyöhön #GiveBack-hankkeen avulla. Vuonna 2018 työntekijämme osallistuivat moniin erilaisiin tapahtumiin puiden istuttamisesta vähävaraisten ateriapalveluun.

Vuodesta 2000 lähtien Basware on tukenut nuoria taiteilijoita järjestämällä kansainvälisen ”Art of Basware” ‑kilpailun, jonka voittajateos lunastetaan Baswaren taidekokoelmaan. Vuonna 2018 kilpailun teema oli ”Every Action Counts”, ja taiteilijat ilmoittivat kilpailuun yli 380 maalausta, piirrosta, veistosta, valokuvaa ja videoteosta.

Lue lisää: Baswarelaiset, Hallituksen toimintakertomus

Seuraava: Hallinnointi ›